Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİTOLOJİ VE EDEBİYAT Birinci Düzey ELIT219 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Ingilizce
Koordinatör DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Banu Akcesme
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatimi, sinif ici tartisma ve belgesel izleme
Dersin Amacı Mitolojinin ortaya cikisini ve islevini ogrenmek, mitoloji, kultur, ve edebiyat arasindaki bag incelemek, Yunan mitolojisindeki temel karakterler ve olaylari tanimak ve Edebiyatin mitolojiden nasil faydalandigini tasrtismak.
Dersin Tanımı Bu ders klasik mitoloji hakkinda genel bilgi saglamayi, mitoloji, kultur ve edebiyat arasindaki iliskiyi irdelemeyi amaclamaktadir.

Dersin İçeriği
1 General Introduction to the course Definitions of myth, and its main functions
2 The Beginning of All Things How the universe and human beings came into existence. The roots of classical mythology
3 The ancient poets, playwrights and other writers whose works have informed us about classical mythology
4 Tales of the Titanic
5 The Six Original Olympians, Olympus Under Zeus (Zeus, Hera, Poseidon, Hades, Hestia, Demeter)
6 Olympians All (Aphrodite, Athena, Artemis, Ares, Apollo, Hermes, Hephaestus)
7 Fairies and Fairy Tale Monsters
8 Dionysus
9 Everyone Needs a Hero Perseus, Medusa, Orpheus
10 Oedipus the King, Heracles, Jason, Medea
11 Theseus, Trojan War
12 Odysseus, Tragic Heroes and Their Fates
13 Allusions to Myth in English Literature
14 Allusions to Myth in English Literature
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Klasik Mitoloji hakkinda genel bilgi sahibi olmak
2 Mitoloji, kultur, edebiyat arasindaki iliskiyi irdelemek
3 Evrenin,insanogulunun ve doganin ilk yardilisi ile ilgili farkli hikayeleri incelemek
4 Mitolojinin tanimi ve islevi hakkinda bilgi sahibi olmak
5 Klasik mitoloji kaynaklari olarak kullanilan belli basil sair, yazar ve oyun yazarlarini ve eserlerini incelemek
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 7 1 7
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 7 30
Ödev 0 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Classical Mythology by Kevin Osborn ve Dana Burgess
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar