Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EDEBİYAT VE TOPLUM Birinci Düzey ELIT418 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili MODERN İNGİLİZCE, ORTAÇAĞ İNGİLİZCESİ
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. HÜLYA TAFLI DÜZGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE EĞİTİM
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Ortaçağ İngiliz Edebiyatında Toplum kavramını incelemektir.
Dersin Tanımı Ortaçağ İngilteresi’ndeki Edebiyat eserleri incelendiğinde Toplum kavramına farklı açılardan atıflar vardır.Bu ders,Ortaçağ İngiliz Toplumunun edebi eserlerdeki yamsımalarını irdeleyecektir.

Dersin İçeriği
1 Edebiyat ve Toplum Seminerine Giris
2 Ortaçağ İngilteresinde Edebiyat ve Toplum etkileşimleri
3 Ortaçağ İngilteresinde Dini Otorite ve Dinsel Düşünce Farklılıkları
4 Ortaçağ İngilteresinde yaşayan toplumların Dilleri ve Edebiyatları(Latince, Fransızca,Anglo-Norman ve İngilizce)
5 El Yazmaları ve Okuyucuları
6 Ortaçağ İngilteresinde Çeviri ve Toplum
7 Kadınların İngiliz Toplumundaki Konumu ve Önemi
8 Vize Sınavı
9 Ortaçağda İngiltere ve Fransa etkileşimleri
10 İngiliz Uygarlığı: Klasik Dönemden Ortaçağ İngilteresine
11 Sarazenler, Afrikalılar, Tatarlar ve Yahudiler: Farklı Etnik Kökenli İngiltere
12 Ortaçağ İngilteresinde Savas ve Şövalyelik
13 Milliyetçilik Kavramını Yazmak: Ortaçağ Tarihi Metinlerinde Kimlik Tasvirleri
14 Ortaçağ İngiliz Romansları ve Toplum
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ortaçağ İngilteresinde Toplumun etkilerinin Edebi eserlere nasıl yansıdığı hakkında bilgi sahibi olma
2 Toplumun Ortaçağ İngiliz Edebiyat Kültürüne olan etkilerinin farkında olma
3 Ortaçağ İngiliz Edebi Eserlerinde Toplum Kavramının o dönemki sosyo-Kültürel, dini ve ekonomik ideolojileri nasıl etkisi altına aldığını vurgulama
4 Toplum ile Edebiyat etkileşiminin İngiliz Edebiyatını nasıl etkilediğinin farkında olma
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı David Wallace,The Cambridge History of Medieval English Literature,2002.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar