Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANTENLER |
Birinci düzey |
EM 408 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CELAL YILDIZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Elektrik- Elektronik Mühendisliği öğrencilerinin; antenlerin temellerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derse katılan öğrencilerin temel anten parametrelerini, ışıma integrallerini ve yardımcı potansiyel fonksiyonları, lineer tel antenlerin temel kavramlarını, loop antenleri ve dizileri, lineer elemanların ve dizilerin öz ve ortak empedansları nasıl hesaplayacaklarını, genişbant dipolleri ve teknikler uydurmayı, yayınan dalgaları ve genişbantlı antenleri, frekans bağımsız antenleri, açıklık, horn, reflektör ve lens antenleri ve anten sentezini öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Antenlerin temel parametreleri, ışıma integralleri ve yardımcı potansiyel fonksiyonlar, lineer tel antenler, loop antenler, diziler, lineer elemanların ve dizilerin öz ve ortak empedansları, genişbant dipolleri ve teknikler uydurma, yayılan dalga ve genişbant antenler, frekans bağımsız antenler, konformal dönüşümün mühendislik uygulamaları, açiklik antenler, horn, reflektör ve lens antenler, anten sentezleri.
|
1- |
Antenlerin Temel Parametreleri
|
2- |
Antenlerin Temel Parametreleri
|
3- |
Işıma İntegralleri ve Yardımcı Potansiyel Fonksiyonlar
|
4- |
Lineer Tel Antenler
|
5- |
Loop Antenler
|
6- |
Diziler
|
7- |
Lineer Elemanların ve Dizilerin Öz ve Ortak Empedansları
|
8- |
Genişbant Dipolleri ve Teknikler Uydurma
|
9- |
Yayılan Dalga ve Genişbant Antenler
|
10- |
Frekans Bağımsız Antenler
|
11- |
Konformal Dönüşümün Mühendislik Uygulamaları
|
12- |
Açıklık Antenler
|
13- |
Horn, Reflektör ve Lens Antenler
|
14- |
Anten Sentezleri
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Antenlerin temel parametrelerini hesaplayabilir.
|
2- |
Işıma integralleri ve yardımcı fonksiyonları hesaplayabilir.
|
3- |
Lineer tel antenler, loop antenler, diziler, yayılan dalga ve genişbant antenler, frekans bağımsız antenler, açıklık antenler, horn, reflektör ve lens antenlerin temel parametrelerini hesaplayabilir.
|
4- |
Anten sentezi yapabilir.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
10- |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notu (Yayınlanmamış)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) İnci Akkaya, Anten Teorisine Giriş, Fatih Yayınları
2)A. Balanis, Antenna Theory: Analysis and Design, John Wiley & Sons.
3)Robert S. Elliott, Antenna Theory & Design, Revised Edition, John Wiley & Sons.
4)R.E. Collin, Antennas and Radiowave Propagation, McGraw-Hill.
5)J.D. Kraus, Antennas, McGraw-Hill.
|
|