Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RECAİ KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. RECAİ KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat sınıf dersi yapılır. Dönem içerisinde 4-5 teorik ve uygulama bazlı ödevler verilir. Dönem arası ve yıl sonu birer sınav yapılır.
|
Dersin amacı
|
Elektronik devre tasarımında bilgisayar desteğinden yararlanılması kapsamında öğrencilerin gerekli yazılım araçlarını öğrenmesi ve uygulama yapacak düzeyde kullanma yeteneğine kavuşmaları hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Ders seçmeli bir ders olup, devre analiz ve nümerik tabanlı simülatör programların tanıtıldığı bir derstir.
|
1- |
Elektrik-Elektronik sistemlerinin analizi, modellenmesi ve tasarımında kullanılan bilgisayar simülasyon araçalarının tanıtımı ve incelenmesi.
|
2- |
Elektrik-Elektronik sistemlerinin analizi, modellenmesi ve tasarımında kullanılan bilgisayar simülasyon araçalarının tanıtımı ve incelenmesi.
|
3- |
Elektrik-Elektronik sistemlerinin analizi, modellenmesi ve tasarımında kullanılan bilgisayar simülasyon araçalarının tanıtımı ve incelenmesi.
|
4- |
PSPICE, MATLAB/SIMULINK ve diğer CAD programlar.
|
5- |
PSPICE, MATLAB/SIMULINK ve diğer CAD programlar.
|
6- |
PSPICE, MATLAB/SIMULINK ve diğer CAD programlar.
|
7- |
Analog ve dijital simülasyon esasları.
|
8- |
Analog ve dijital simülasyon esasları.
|
9- |
Analog ve dijital simülasyon esasları.
|
10- |
Programlanabilir elemanlar ve simülasyon.
|
11- |
Genel bir devre gerçekleştirimi için tasarım konuları.
|
12- |
Analog devrelerin baskı devre yerleşimi.
|
13- |
Baskı devre teknikleri.
|
14- |
Örnek tasarımlar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Elektrik-Elektronik sistemlerin analizi, modellenmesi ve tasarımında simülasyon araçlarının etkili bir şekilde kullanılabilmesi.
|
2- |
Bilgisayar ortamında modelleme ve tasarım becerilerinin artması.
|
3- |
Genel bir devre gerçekleştiriminde izlenecek tasarım aşamaları ve kurallarının öğrenilmesi.
|
4- |
Tasarım parametrelerinin belirlenmesi.
|
5- |
Devrelerin pratik üretilmesi öncesi baskı devre şemalarının çıkarılması.
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
10- |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Rashid M.H., “Introduction to PSPICE Using ORCAD for circuits and systems”, Pearson Prentice Hall.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Roberts G.W., and Sedra A.S, “SPICE”, Oxford Press.
Boylestad R., and Nashelsky L., “Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall Press.
MATLAB/SIMULINK User Guide. The Mathsoft Inc.
Robertson C.T., “Printed Circuit Board”, Prentice Hall Press
|
|