Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > BİLGİSAYAR DESTEKLİ DEVRE TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DEVRE TASARIMI Birinci düzey EM 445 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECAİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RECAİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Haftada iki saat sınıf dersi yapılır. Dönem içerisinde 4-5 teorik ve uygulama bazlı ödevler verilir. Dönem arası ve yıl sonu birer sınav yapılır.
Dersin amacı Elektronik devre tasarımında bilgisayar desteğinden yararlanılması kapsamında öğrencilerin gerekli yazılım araçlarını öğrenmesi ve uygulama yapacak düzeyde kullanma yeteneğine kavuşmaları hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Ders seçmeli bir ders olup, devre analiz ve nümerik tabanlı simülatör programların tanıtıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Elektrik-Elektronik sistemlerinin analizi, modellenmesi ve tasarımında kullanılan bilgisayar simülasyon araçalarının tanıtımı ve incelenmesi.
2- Elektrik-Elektronik sistemlerinin analizi, modellenmesi ve tasarımında kullanılan bilgisayar simülasyon araçalarının tanıtımı ve incelenmesi.
3- Elektrik-Elektronik sistemlerinin analizi, modellenmesi ve tasarımında kullanılan bilgisayar simülasyon araçalarının tanıtımı ve incelenmesi.
4- PSPICE, MATLAB/SIMULINK ve diğer CAD programlar.
5- PSPICE, MATLAB/SIMULINK ve diğer CAD programlar.
6- PSPICE, MATLAB/SIMULINK ve diğer CAD programlar.
7- Analog ve dijital simülasyon esasları.
8- Analog ve dijital simülasyon esasları.
9- Analog ve dijital simülasyon esasları.
10- Programlanabilir elemanlar ve simülasyon.
11- Genel bir devre gerçekleştirimi için tasarım konuları.
12- Analog devrelerin baskı devre yerleşimi.
13- Baskı devre teknikleri.
14- Örnek tasarımlar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik-Elektronik sistemlerin analizi, modellenmesi ve tasarımında simülasyon araçlarının etkili bir şekilde kullanılabilmesi.  
2- Bilgisayar ortamında modelleme ve tasarım becerilerinin artması.
3- Genel bir devre gerçekleştiriminde izlenecek tasarım aşamaları ve kurallarının öğrenilmesi.
4- Tasarım parametrelerinin belirlenmesi.
5- Devrelerin pratik üretilmesi öncesi baskı devre şemalarının çıkarılması.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rashid M.H., “Introduction to PSPICE Using ORCAD for circuits and systems”, Pearson Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar Roberts G.W., and Sedra A.S, “SPICE”, Oxford Press. Boylestad R., and Nashelsky L., “Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall Press. MATLAB/SIMULINK User Guide. The Mathsoft Inc. Robertson C.T., “Printed Circuit Board”, Prentice Hall Press

Ders ile ilgili dosyalar