Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
STEROLOJİNİN TIPTA KULLANIMI Birinci Düzey ELK122 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NİYAZİ ACER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri deneysel çalışmalarda stereoloji hakkında bilgilendirmektir.
Dersin Tanımı Dönem I öğrecnilerinin alabieceği haftada bir saatlik seçmeli derstir

Dersin İçeriği
1 Stereolojiye giriş ve programın tanıtımı.
2 Stereoloji nedir ve tıpta kullanımı
3 Hacim hesaplama yöntemleri
4 Cavalieri prensibi kullanarak hacim hesaplama
5 Nokta sayımı yöntemi
6 Nokta sayımı yöntemi ile hata katsayısının hesaplanması
7 Cavalieri prensibi kullanarak CT ve MR filmleri üzerinde hacim hesaplama
8 Planimetrik yöntem ile hacim hesaplama
9 Planimetrik ölçümlerde kullanılan bazı yazılımlar (ImageJ vs)
10 Planimetrik yöntem ile hata katsayısının hesaplanma
11 Bileşenin hacim oranı
12 MR görüntüleri üzerinde bileşenin hacim oranının bulunması
13 Yüzey alan hesaplamaları
14 MR görüntüleri üzerinde yüzey alanı hesaplanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Haftada bir saat olan teorik derste; stereoloji nedir ve tıpta kullanımı, stereoloji ile hacim ve yüzey alanı hesaplama ile hata katsayısı hesaplama konularında sunum şeklinde bilgi verilecektir. Teorik bilgiden sonra pratik uygulamalar Bilgisayar laboratuarında yapılacaktır.
2 öğrenciler dersin sonunda stereoloji ile ilgili hacim ve yüzey alanı hesaplamalarını öğrenecek ve uygulayabilecektir.
3 hacim ve yüzey alanı hata katsayısı hesaplamayı yapabilecek
4 hacim hesaplama ile ilgili değişik yazılımlar kullanabilecek
5 MR görüntüleri üzerinde hacim hesaplama yapabilecek
6 MR görüntüleri üzerinde yüzey alanı hesaplama yapabilecek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 The student will have the ability to apply an analytical approach, mathematics and science knowledge in software and engineering issues.
2 The student will have the ability to identify, define, formulate and solve a problem in software and computer systems.
3 The student will have gains scientific research skills in software and engineering problems, has the ability to design a system, part or process.
4 The student will have the ability to use the design capability, techniques and tools required for engineering applications.
5 The student will have the ability to design, implement and interpret experimental work and software projects by analyzing the results.
6 The student will have the ability to work between disciplines and teamwork.
7 The student will have the ability to work in international environments and adapt to different cultures.
8 The student will have verbal and written communication skills in Turkish and English.
9 The student will have the awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to realize it.
10 The student will gain knowledge of legal issues with the awareness of professional and ethical responsibility.
11 The student will have managerial skills (leadership, organization, time and risk management, quality awareness, efficiency, etc.).
12 The student will have the ability to participate in social activities, to acquire regular sports habits and to use time in the best way.
13 The student will have the ability to find unusual ways and produce projects.
14 The student will have professional self-confidence, being an entrepreneur and taking initiative.
15 It is sensitive about the problems of the age and looks after the national interests.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     36
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar