Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > AR-GE, İNOVASYON VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AR-GE, İNOVASYON VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ Birinci düzey EM 336 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALÇI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa Alçı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ar-Ge, İnovasyon, teknolojik yenilik ve teknoloji yönetimi ile ilgili temel kavramların tanıtılması. Teknolojinin; tahmini, stratejisi, yönetimiyle ilgili bilgi ve beceriler kazandırılması.
Dersin tanımı Ar-Ge, İnovasyon ve Teknoloji Yönetimi ile ilgili Türkiye’de ve dünyadaki genel durumun incelenmesi. Teknoloji stratejilerinin, planlarının ve yönetimlerinin gözden geçirilmesi.

Dersin içeriği
1- Ar-Ge’nin tanımı ve alt yapısı
2- İnovasyon ve çeşitleri
3- Türkiye’de Ar-Ge ve İnovasyon Politikaları
4- Dünyada Ar-Ge ve İnovasyon
5- Ar-Ge ve İnovasyon Kaynakları
6- Teknolojik Yenilik ve Dereceleri
7- Teknoloji/Ürün ve Ömür Döngüleri
8- Teknoloji Transferi ve çeşitleri
9- Yönetim ve Teknoloji Yönetimi
10- Teknolojik Yenilik Yönetimi
11- Teknoloji Tahmini
12- Teknoloji ve Etik
13- KOBİ''ler ve Teknoloji Yönetimi
14- Teknoloji Stratejisi
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ar-Ge'nin öneminin anlaşılması,
2- İnovasyon'un öneminin anlaşılması,
3- Teknoloji Yönetiminin öneminin anlaşılması,
4- Dünyada Ar-Ge ve inovasyon politikalarının incelenmesi.
5- Türkiye’de Ar-Ge ve inovasyon politikalarının incelenmesi.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notu
Yardımcı Kaynaklar • Fredrick Betz, Teknolojik Yenilik Yönetimi, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, 2007, Ankara. • Cevahir Uzkurt, Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü, Beta Yayınları, 2008, İstanbul. • Araştırma ve Raporlama Ekibi, Ar-Ge ve İnovasyon, Araştırma Raporu, MÜSİAD, 2012. • Rona Turanlı ve Ercan Sarıdoğan, Bilim – Teknoloji – İnovasyon Temelli Ekonomi ve Toplum, İTO Akademik Yayınlar, 2010. • Çetin Karakaya, Sanayiciler için Ar-GE ve Yenilik Destekleri, Türkiye’de Ar-GE Proje Pazarları, İDDMİB, 2012. M.Tekin, H.K.Güleş, A. Öğüt., Değişim Çağında Teknoloji Yönetimi,Gazi Kitabevi Ltd.Şti, 5.Baskı, Ankara, 2010. T.Kelley., 10 İnovasyon Şifresi,MediaCat Kitapları, TİM, İstanbul, 2006. .T.C.Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 3. Sanayi Şurası Komisyon Raporları 4-5 Temmuz 2013 İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar