Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDYA SEKTÖRÜNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI İkinci Düzey İLB 622 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA KOÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze anlatım
Dersin Amacı Medya sektöründe tüketici davranışının nasıl olduğunu, ilgili kavram ve modelleri incelemek ve tüketim kültürünün alt bileşenlerini öğretmek
Dersin Tanımı Tüketim ve tüketici davranışı ile ilgili konuların, kavramların incelendiği, medyanı-tüketici davranışı arasındaki ilişkinin irdelendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Medya sektöründe tüketici davranışına giriş
2 İletişim ve İkna Teknikleri
3 Tüketici davranışı ve diğer disiplinlerle ilişkisi
4 Referans Grupları, Aile ve Cinsiyet
5 Değerler,Yaşam Biçimleri ve Kültür
6 Benlik ve Kişilik
7 Tutumlar
8 Motivasyon ve İlgilenim
9 Öğrenme ve hafıza
10 Algılama
11 Tüketici davranışı-medya ilişkisi
12 Satınalma Karar Süreci Çözümlemeleri
13 Tüketici davranışı-Pazarlama ilişkisi
14 Kültürel Modeller
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tüketim kültürünün tarihsel gelişimini öğrenmek
2 İletişim ve ikna yöntemleri ile ilgili yaklaşımları öğrenmek
3 Medyanın satınalma karar sürecin etkisini çözümlemek
4 Referans grupları, aile ve cinsiyet gibi unsurların tüketim kültürüne ve tüketici davranışına etkisini öğrenmek
5 Benlik, kişilik, değerler, yaşam biçimi ve kültür konularını öğrenmek
6 Tutum, tutumun fonksiyonları , unsurlar ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
7 Motivasyon ve ilgilenim çeşitlerini ve modellerini öğrenmek
8 Algılama, algılamayı etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olmak
9 Tüketici davranışını anlamak ve bilinçli tüketimi öğrenmek
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Banu Dağtaş, Erdal Dağtaş, Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları, Ütopya, Ankara. Hüseyin Köse, Medya ve Tüketim Sosyolojisi, Ayraç, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar