Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROTEIN PURIFICATION Birinci Düzey AGS 659 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMİH YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Kevser Karaman
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Proteinlerin farklı hücre veya organizmalardan izolasyonuna yönelik teorik bilgi verilmesi, bunların yapı ve işlevi ile protein çalışmalarında uygulanan yöntemler hakkında fikir verilmesi amaçlanmıştır
Dersin Tanımı Hücrelerden veya organizmalardan tüm proteinin çeşitlerinin saflaştırılması için evrensel bir yöntem yoktur. Dersin amacı, proteinlerin pürifikasyon yöntemleri ile ilgili temel kavramları ve bunların yapı ve işlevi ve araştırma çalışmalarındaki uygulamaları hakkında bilgi vermektir. Bu dersin sonunda öğrenciler, protein pürifikasyon çalışmalarındaki problemleri değerlendirecek ve protein çalışmalarıyla ilgili gelişmelerdeki önemini kavrayacaklardır

Dersin İçeriği
1 Proteinlerin pürifiye edilme nedeni
2 Protein saflaştırma ile ilgili pratik ve teorik bilgiler: proteinlerin fonksiyonları, fiziksel özellikleri, dizisi ve uygulamaları
3 Hücre lizisi: hücre duvarı, plazma membranı parçalanması, içeriğinin salınımı (organeller, proteinler)
4 Fiziksel yollar, Sonikasyon, Osmotik şok
5 Diferansiyel santrifügasyon, zonal santrifügasyon
6 Protein saflaştırması; kolon kromatografısi. Moleküller boyut, yük ve spesifik bağlanma temelinde ayrılabilir
7 Jel filtrasyon kromatografisi; boyuta göre ayırma
8 Ara sınav
9 İyon değişimi kromatografisi; yüke göre ayırma
10 Afinite kromatografisi; biyolojik bağlanma etkileşimleri ile ayrılma
11 Elektroforez; Proteinlerin ayrılması ve görselleştirilmesi; SDS-PAGE: Sodyum dodesil sülfat poliakrilamid jel elektroforezi
12 Jel filtrasyon kromatografisi ile moleküler kütle tayini
13 Diyaliz
14 Protein saflaştırma yöntemlerinin özeti
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Protein saflaştırması ile ilgili pratik ve teorik bilgileri öğrenme
2 Proteinlerin geniş çaplı saflaştırılması için ortak iş akışları hakkında bilgi verme
3 Hücrelerin parçalanması için uygun yöntemi seçebilme
4 Amaca göre protein saflaştırma yönteminin seçimine dair bilgiler
5 Protein kantifikasyonu hakkında temel bilgileri anlama
6 Farklı protein gruplarının saflaştırılmasına yönelik yöntemlerin nasıl belirleneceğini anlama
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 13 52
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 1 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 6 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar