Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > OPTO ELEKTRONİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTO ELEKTRONİK Birinci düzey EM 435 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön şart bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıfta, yüz yüze toerik anlatım
Dersin amacı Optik ve Elektronik arasında ara bağlaşımın kavranıp optik-elektronik elemanların ve sistemlerin tanınması
Dersin tanımı Uygulamalı geometrik ve fiziksel optik, optik ışıma ve ışık madde etkileşimi. Fotodedektör, lazer ve diğer optik kaynakların teorisi ve uygulama alanları. Optik dalga kılavuzları, sensörler ve optoelektronik sistemler

Dersin içeriği
1- Düzlemsel ve silindirik optik dalga kılavuzlarında dalga yayınımı
2- Işıma Teorisi
3- Lazer teorisi
4- Gaz, yarıiletken ve katı lazerler
5- Işık yayan diyotlar
6- Işık yayan diyotlar
7- Işımanın algılanması. Foto diyot, foto çoğullayıcı, çığ foto diyot ve foto transistorler
8- Işımanın algılanması. Foto diyot, foto çoğullayıcı, çığ foto diyot ve foto transistorler
9- Optik sistemlerde gürültü
10- Optik sistemlerde gürültü
11- Optik fiberler
12- Optik fiberler
13- Opto-elektronik sistemler, Optik haberleşme sistemleri
14- Opto-elektronik sistemler, Optik haberleşme sistemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik yaklaşımlarını kullanarak problem çözme kabiliyeti kazanma
2- Opto-elektronik sistem tasarımı ve adımlarının öğrenilmesi
3- Optik haberleşme ve optik-elektronik endüstriyel sistemlerin sısnırlıda olsa öğrenilmesi
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 2 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 2 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Optoelectronics: An Introduction, J Wilson and J F B Hawkes, Prentice Hall, 3rd edition 1998
Yardımcı Kaynaklar Optical Electronics, A, Yariv, Saunders College Publishing, Forth edition, 1991

Ders ile ilgili dosyalar