Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ DİL FELSEFESİ VE ANLAM PROBLEMİ Üçüncü Düzey FEL619 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. VEDAT ÇELEBİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze -Anlatım Tartışma
Dersin Amacı Bu dersin amacı, çağdaş dil felsefesinin temel kavramlarını ve problemlerini farklı filozoflardan hareketle ortaya koymaktır.
Dersin Tanımı Dilin ne olduğunun özüne inmeye çalışan, dilin kökeni, anlamı, yapısıyla ilgili araştırmalar yapan, kuramlar öne süren felsefe dalı.

Dersin İçeriği
1 Giriş -Çağdaş dil felsefesinin temel kavramları
2 Çağdaş dil felsefesinin temel problemleri
3 Çağdaş dil felsefesinin felsefe tarihindeki konumlanışı.
4 Mantıkçı pozitivizm ve Doğrulanabilirlik ilkesi
5 Wittgenstein''''ın Tractatus adlı eserinde Dil ve dünya ilişkii
6 Wittgenstein''''ın Tractatus adlı eserinde resim kuramı
7 İşaret edilen söylenebilen ayrımı
8 Ara sınav
9 Wittgenstein''''ın Felsefi Soruşturmalar adlı eserinde gündelik dil ve dil oyunları kavramı
10 Gottlob Frege: Anlam ve Referans
11 Bertrand Russell:Betimleme kuramı
12 Bertrand Russell:Mantıksal atomculuk
13 S. Kripke: Özdeşlik mantığı
14 Söz edimleri kuramı: Austin
15 Söz edimleri kuramı: Searle
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çağdaş dil felsefesine ilişkin kavramsal bir çerçeve oluşturabilir.
2 Çağdaş dil kuramlarını bilir
3 Çağdaş dil felsefesinin temel sorunlarını kavrar.
4 Dil ve düşünme arasındaki ilişkileri çözümler
5 Dil ve zihin arasındaki ilişkileri çözümler
6 Anlam problemini kavrar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı J-G. Rossi, Analitik Felsefe (Paradigma Yay.). Arda Denkel Anlam ve Nedensellik
Yardımcı Kaynaklar . Wittgenstein, Tractatus, (trans. By D.F.Pears-B.F. McGuinness, Routledge, 1975. -L. Wittgestein, Philosophical Investigations, (trans. by G.E.M Anscombe), Blackwell Publishing, 2001. -L. Wittgenstein, The Blue and Brown Boks, Blackwell Publishing, 1992. Ders ile ilgili dosyalar

Ders İle İlgili Dosyalar