Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BATI FELSEFESİNE GİRİŞ Birinci Düzey ELIT213 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili English
Koordinatör DOÇ. DR. SİNAN KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör.Emel Aycan Asma
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı,Batı Felsefe tarihinde düşüncelerini, fikirlerini , farklı hipotezlerini ortaya koymuş, evrenin, maddenin, insan ilişkilerinin, soyut ve somut kavramların yorumlarını yapmış önemli düşünürleri anlamak,fikirlerini yorumlamak ve analiz etmektir.
Dersin Tanımı Felsefe teriminin tanımından başlayarak, tarihsel süreç içerisindeki farklı felsefecilerin fikirlerini, felsefenin farklı unsurlarını, felsefi mekanizmaları, felsefi dönemleri, felsefede değişen, gelişen bakış açılarını inceleyen, araştıran ve sunan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Felsefe teriminin tanımları ve farklı kapsamlar içerisinde, ilk ortaya çıkışından itibaren farklı felsefecilere göre yorumlanması.
2 2.Bilim, sosyoloji, kanun, ekonomi ve felsefe.
3 3.Felsefenin tarihsel geçmişi ve farklı felsefecilerin yorumları.
4 4.The Rise of Greek Civilization.
5 5.Batı felsefesi düşünürleri ve görüşleri.
6 6.Pyhtagoras
7 7. Heraclitus
8 8.Arasınav
9 9. Parmenides
10 10.Introduction to mathematical philosophy
11 11.The Analysis of mind.
12 12.Our knowledge of the external world.
13 13. The philosophy of Leibniz./The conquest of happiness.
14 Final Sınavı
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Felsefe teriminin farklı tanımları.
2 Felsefenin tarihçesi.
3 Farklı felsefecilerin ve düşünürlerin felsefeyle ilgili düşüncelerinin incelenmesi ve analiz edilmesi.
4 Dönemin farklı yönleriyle analiz edilmesi ve felsefecilerin bakış açılarının yorumlanması.
5 Felsefe tarihinde düşünürlerin ortaya koymuş oldukları fikirler ve bunlara dair düşünceler.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 2 4
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 4 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 1 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Batı Felsefesi Tarihi,Berthand Russell
Yardımcı Kaynaklar Batı Felsefesi Klasikleri,Prof.Rae Langton,Doç.Dr.Samet Bağçe

Ders İle İlgili Dosyalar