Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUSÇA - I Birinci Düzey RUS101 Seçmeli 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ÇAĞLAR DANACI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencileri Rus Alfabesiyle tanıştırmak, ayrıca okuma, yazma ve konuşma becerileriyle basit gramer kurallarını öğretmek.
Dersin Tanımı Yabancı Dil Olarak Rusça öğretimi çerçevesinde öğrencileri Rusça ile tanıştırmanın yanı sıra A1 seviyesine uygun olarak okuma, yazma, konuşma ve gramer konularının gösterilmesi.

Dersin İçeriği
1 Alfabe öğrenimi (el yazısı, matbu harfler ve bunların okunup telafuzları). Tanışma diyalogunun ezberlenmesi.
2 Sesli ve sessiz harflerin oluşturdukları hecelerin okunuşu ve telafuzlar. Vurgu işaretinin görevi.
3 Kelime kapasitesini geliştirmek için yeni kelimeler üzerinde çalışmalar.
4 "Bu kim?" ve "Bu ne?" soruları kalıplarının öğretilmesi
5 Kelime kapasitesinin arttırılması. Soru cümleleri ve olumsuz cümleler. Soru ve olumsuz cümle yapılarını gösteren diyalogların işlenmesi.
6 İsmin cinslerinin anlatımı, iyelik zamirlerinin cinslere göre değişimi ve bununla ilgili kısa metin okunması.
7 Genel konu tekrarı
8 Yarıyıl sınavı (vize)
9 Fiillerin şimdiki zamanda çekimlerinin anlatılması, okuma-anlama çalışması
10 İsimlerin ve şahıs zamirlerinin çoğul yapıları. Bunlar ile ilgili metin çalışmaları. Milliyetler ile ilgili kelime bilgisine yönelik çalışma.
11 "Kimin?" soru yapıları ve sıfatların anlatımı ile ilgili parçaların okutulması.
12 Okuma-Anlama çalışması yapılması, diyalog çalışmaları.
13 Model fiillerin ve diğer fiilleri zamanlarda çekimleri, haftanın günleri ve diyalog okutulması.
14 Genel konu tekrarı
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin Rus Alfabesiyle tanışması
2 Öğrencilerin Rusça okuma ve yazma becerisi kazanması
3 Basit diyalog çalışmaları yapılması ve öğrencilerin "tanışma" diyaloglarını kavraması
4 Okuma, yazma ve konuşma becerilerinin artırılması ve temel gramer kurallarının öğrenilmesi
5 Temel gramer kurallarının kavranılması ve pekiştirilmesi
6 .
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar