|
1 |
Görsel duyu ve algı; görüntünün fiziği; görme ve görüş farkı; bağlam.
|
|
2 |
Sanatta güzellik ve düzen ilişkisi; görsel estetikte değişmeyen kaideler
|
|
3 |
Kompozisyonu oluşturan elemanlar.
|
|
4 |
Işık ve gölgeye giriş; ışığın uzamsal, dokunsal ve zamansal fonksiyonları.
|
|
5 |
Gölgenin tanımı ve türleri; gölgenin tanımladıkları.
|
|
6 |
Işığın genel nitelikleri; sert ve yumuşak ışık; bol ve loş ışık; kaynaksal ve ortamsal ışık; parçalı ışıklandırma.
|
|
7 |
Işığın yönü; yönün sınıflandırılması; temel yatay yönler.
|
|
8 |
Temel dikey yönler.
|
|
9 |
Özel aydınlatma yöntemleri; Flaman sanatında ışık ve gölge; Leonardo da Vinci ve sfumato tekniği; Caravaggio ve tenebrizim tekniği.
|
|
10 |
Chiaroscure tekniği; Rembrandt aydınlatma; cameo aydınlatma; siluet aydınlatma.
|
|
11 |
Kompozisyonda açı; açının tanımlanması; açının türleri; görüş ve bakış noktası kavramları; dikey ve yatay açılar; nesnel ve öznel açılar.
|
|
12 |
Çerçeve ve boyut; çerçeve biçimi ve oranı; alan içi-alan dışı; ölçeklendirme, plan büyüklükleri.
|
|
13 |
Perspektif ve alan derinliği; perspektif türleri; derinlik algısı.
|
|
14 |
Kompozisyonun tanımlanması; kompozisyon türleri; açık ve kapalı kompozisyon; dingin ve dinamik kompozisyon.
|
|
15 |
Kompozisyonun tanımlanması; kompozisyon türleri; açık ve kapalı kompozisyon; dingin ve dinamik kompozisyon (devam)
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|